Türkiye'de bireysel ulaşımda motosiklet kullanımı hızla artıyor. Trafik yoğunluğu, düşük yakıt tüketimi, kolay park ve zaman tasarrufu gibi faktörler, motosiklet tercihini artırıyor. Özellikle genç nüfus ve şehir içi ulaşımda pratik çözüm arayanlar motosikletlere yöneliyor. Bu durum hem sıfır hem de ikinci el motosiklet pazarında hareketliliğe neden oluyor. Sonuç olarak, hem şehir içi ulaşımın kolaylaşması hem de ekonomik faktörler, motosiklet kullanımını ivmelendirmiş durumda. Yeni çıkan kanunlar ve düzenlemeler de bu artışı destekleyen önemli etkenler arasında yer alıyor. Örneğin, belirli segmentlerdeki motosikletlere erişimi kolaylaştıran düzenlemeler, motosiklet kullanımını teşvik etmiştir.

Son Üç Yılda Rekor Motosiklet Satışı

MOTED Genel Koordinatörü Remzi Öztürk'ün açıklamalarına göre, son üç yılda 3 milyon motosiklet satıldı. Bu rakam, son 30 yılın toplam satışından bile fazla. Yaklaşık 2,5 milyon yeni kullanıcı motosikletle ilk kez tanıştı. Öztürk, bu artışın sadece otomobil fiyatlarındaki yükseliş ve kurye taşımacılığının yaygınlaşmasıyla açıklanamayacağını belirtiyor. Toplumun ulaşım alışkanlıklarındaki değişim, şehirleşme, trafik yoğunluğu, yakıt fiyatları ve yaşam tarzındaki değişiklikler de bu trendi etkiliyor. 50 cc ve 4 kW altındaki elektrikli araçların B sınıf ehliyetle kullanılabilmesi, trafik sigortası ve MTV'den muaf olması da tercih edilmelerini sağlıyor. Bu sınıftaki araçların pazar payı %61'e ulaşıyor.

2025'in İlk 7 Ayında Motosiklet Satışları

2025'in ilk 7 ayında 526 bin 956 motosiklet satışı gerçekleşti. 0-250 cc aralığındaki motosikletlerin pazar payı %67, 250 cc üstü motosikletlerin %4, elektrikli motosikletlerin ise %30 olarak kaydedildi. Sekteörde %24,2'lik bir küçülme yaşanmasına rağmen, üç tekerlekli araçlarda %51'lik bir büyüme gözlemleniyor. Bu araçlar B sınıfı ehliyetle kullanılabiliyor ve MTV, trafik sigortasından muaf. Artmakta olan maliyetler ve ulaşımda sadeleşme arayışı, kullanıcıları bu araçlara yönlendiriyor. Üç tekerlekli araçların %100 yerli üretime geçmesi istihdama olumlu katkı sağlarken, Temmuz ayında bu araçlara getirilen %15 ÖTV artışı üreticileri zor durumda bırakıyor.

İkinci El Motosiklet Pazarı

2025'in ilk 7 ayında 651 bin 785 ikinci el motosiklet satışı gerçekleşti. Ancak ürün stoklarının yeterli olması ve pazardaki daralma nedeniyle ikinci el motosiklet talebinde azalma yaşanıyor. İkinci el piyasasında global markalar daha fazla tercih ediliyor. Satılan araçların %85'ini 6 marka oluşturuyor. Bu durum, tercih edilen markaların pazardaki gücünü ve müşteri sadakatini gösteriyor. Genel olarak, motosiklet sektörü dinamik bir yapıya sahip ve gelecekteki eğilimleri yakından takip etmek önem taşıyor.